تعمیر و نگهداری لوله اسپیرال

تعمیر و نگهداری لوله اسپیرال :

رعایت برخی نکات در نگهداری از لوله های اسپیرال به شما کمک می کند که بتوانید برای مدت طولانی تری از این لوله های استفاده کنید و بسیاری از هزینه های مربوط به تعمیر آن ها را کاهش دهید. بر همین اساس، واحد فنی هایپر صنعت فامکو تصمیم گرفته است که با ذکر چند مورد کلیدی درباره نگهداری از لوله های صنعتی اسپیرال راهنمایی بیشتری در این زمینه برای شما خریداران عزیز داشته باشد:

  • تمیز کردن: برای تمیز کردن سطح لوله های اسپیرال یا مارپیچ که آلوده به روغن، گرد و غبار، گریس و غیره هستند، بهتر از حلال یا امولسیون کننده ها استفاده کنید. البته این را هم در نظر داشته باشید که در صورت ایجاد زنگ، پوسته پوسته شدن و غیره، امکان برطرف کردن آن ها از سطح فولاد وجود ندارد. پس بهتر است قبل از این که چنین اتفاقی برای لوله های اسپیرال بیوفتد این لوله ها را به موقع تمیز کنید تا از این طریق بتوانید یک لایه اضافی ضد خوردگی بر روی آن ایجاد کنید.
  • استفاده از ابزار حذف زنگ: لوله های مارپیچی درزدار با استفاده از برس های مخصوصی که دارند، صیقل داده می شوند، تا بتوان رسوبات، اکسیدها، سرباره های جوش را از سطح لوله پاک کرد. توجه داشته باشید که اگر زنگ زدگی ایجاد شده بر روی لوله قوی تر و قدیمی تر از رسوبات دیگر باشد، استفاده از ابزار حذف زنگ ایده مناسبی برای پاکسازی نیست.
  • دفع ترشی: برای دفع ترشی لوله های اسپیرال معمولا از روش های الکترولیتی استفاده می شود. مواد بکار رفته برای دفع ترشی می توانند تمام رسوبات و زنگ زدگی های باقی مانده و قدیمی را از سطح لوله پاک کنند و این مواد اصولا به عنوان سند بلاست پس از زدودن زنگ زدگی استفاده می شود.
  • استفاده از روش های شیمیایی برای تمیز کردن آلودگی هایی با این شرایط ایده آل است اما بکار بردن زیاد آنها باعث می شود که جذب آلودگی در سطح لوله آسان تر شود. رسوب زدایی سندبلاست بیشتر برای پاکسازی لوله های مارپیچی داخلی و خارجی استفاده می شود و این در حالی است که برای رسوب زدایی سطح این لوله ها بیشتر از رسوب زدایی شات بلاست استفاده می شود.
  • انفجار ساینده: با دیدن یا شنیدن کلمه انفجار، ذهن خیلی از افراد به نابودی و ترکیدگی هر چیزی کشیده می شود اما در این جا شرایط فرق می کند. در انفجار ساینده برای تمیز کردن سطح لوله های اسپیرال از یک موتور پر قدرت برای چرخاندن تیغه اسپری و سرعت گرفتن آن استفاده می کنند. موادی مثل سنگ ریزه های فولادی، شات فولادی، بخش سیمی و مواد معدنی دیگر هم این امکان را پیدا می کنند که با استفاده از سرعت و قدرت ایجاد شده بر روی لوله اسپیرال پاشیده شوند.

در این روش نه تنها نیروی گریز از مرکز تمام آلودگی های موجود بر روی لوله را از بین می برد، بلکه باعث می شود تا با برخورد مواد معدنی با سطح لوله اسپیرال، سطح لوله زبر شود. بعد از پاشش و از بین بردن زنگ زدگی، چسبندگی مکانیکی بین لایه ها، ایجاد ضد خوردگی، حذف زنگ زدگی با استفاده از اسپری یا صیقل دهنده یک روش مناسب برای تصفیه و پاکسازی لوله های اسپیرال داخلی و خارجی بشمار می رود.

برای تهیه وگرفتن اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید .

۰۱۳-۳۳۳۲۱۸۰۰

۰۱۳-۳۳۳۲۰۴۳۸