ویژگی های لوله اسپیرال

ویژگی های لوله اسپیرال : میزان تحملی که لوله های اسپیرال دارند ، سبب شده که این لوله ها با ضخامت های ثابتی از دیواره های داخلی خود روبرو باشند. لوله های مارپیچ ویژگی های زیادی دارند :

برخی از این ویژگی ها به شرح زیر می باشند :

  1. کاربری های لوله های درزدار اسپیرال صنعتی همگی با راندمان بالا، هزینه کم و توسعه سریع همراه هستند.
  2. معمولا استحکام جوش لوله های که بصورت مارپیچ جوش خورده اند بیشتر از لوله هایی با درز مستقیم است.
  3. لوله هایی با قطر بزرگ تر از 16 اینچ بصورت درز مارپیچ تولید می شوند.
  4. لوله های درزدار مارپیچی مناسب ترین گزینه برای انتقال مایعات تحت فشار هستند.
  5. راندمان انتقال این لوله بسیار زیاد بوده و می تواند سرمایه گذاری خوبی برای انتقالات طولانی مدت بشمار بیاید.
  6. جوش لوله های اسپیرال از داخل و خارج با استفاده از روش SMAW یا جوش زیر پودری انجام می شود.
  7. برای افزاش استحکام جوش لوله های اسپیرال، معمولا بلافاصله پس از شکل پذیری لوله، لبه های آن با استفاده از جوش به هم متصل می شوند و در نهایت با استفاده از جوش زیر پودری اتصالات آن ها تکمیل شده و محکم تر می شود.
  8. لوله های اسپیرال با قطر بزرگ تر معمولا با استفاده از روش ساخت دو مرحله ای تولید می شوند، چرا که این روش بهره وری بیشتری داشته و در رایج ترین راه برای تولید این لوله ها می باشد. اما در این روش تولید هم شرایط خاصی وجود دارد که شامل تنش های پسماند بالا در اطراف ناحیه جوش می شود.
  9. کیفیت لوله های اسپیرال تحت تاثیر مستقیم پارامترهای ورودی شکل دهی و جوشکاری این لوله ها قرار دارد.
  10. در انتقال مواد و سیالات با استفاده از این لوله ها، فشار کمتری به درزها وارد می شود و در واقع میزان تحمل آن ها افزایش می یابد.
  11. برای ساخت لوله های اسپیرالی که در محیط های تحت فشار و یا دارای مه های قلیایی قرار می گیرند، معمولا از فولاد گالوانیزه استفاده می شود.
  12. نصب لوله های اسپیرال طویل و استفاده از آن ها در محیط های مختلف، نقاط اتصال بین لوله ها را به طور قابل توجهی کاهش می دهد و نشتی ایجاد شده در آنها را به حداقل میزان ممکن می رساند.
  13. حداقل طولی که برای لوله های مارپیچ در نظر گرفته می شود معمولا بین 3 تا 6 متر است.
  14. معمولا برای تولید لوله های اسپیرال از ورق های فولادی با کیفیت استفاده می شود.
  15. پیوستگی مراحل تولید لوله های اسپیرال فولادی باعث می شود که این لوله ها با هزینه کمتری نسبت به لوله های دیگر تولید شوند، در نتیجه با قیمت مناسبت تری هم فروخته می شوند.
  16. برای تولید این لوله ها نیازی به تجهیزات پیچیده ای مثل دستگاه های پرس و انبساط سرد بزرگ نیست. با این وجود اما لوله های مارپیچ را می توان با صفحات و قطرهای بزرگ تر و وسیع تری تولید کرد.
  17. هیچ محدودیتی برای انتخاب عرض ورق فولادی خام لوله های شیاردار وجود ندارد. قطر نهایی این لوله با توجه به عرض ورق فولادی خام و قطر نهایی زاویه ورودی در نظر گرفته می شود.
  18. لوله های اسپیرال چقرمگی بیشتری دارند و این مسئله باعث شده است که مقاومت بالایی در برابر شکسته شدن از خود نشان دهند و ترک خوردگی کمتری داشته باشند تا بتوان از آنها در طیف وسیعی از کاربردها استفاده کرد.

برای تهیه وگرفتن اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید .

۰۱۳-۳۳۳۲۱۸۰۰

۰۱۳-۳۳۳۲۰۴۳۸