شیر فشار شکن

شیر فشار شکن در عرصه های صنعتی مختلف و همینطور پالایشگاه ها و نیروگاه ها، کاربرد گسترده و وسیعی دارد. این نوع ولو صنعتی به عنوان نمونه ای از شیرهای کنترلی، در خطوط به منظور کاهش فشار سیال مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول به نام پرشر ولو نیز شناخته می شود. دو نوع اصلی این محصول شیر فشارشکن مستقیم و پایلوت دار می باشد.

شیرهای فشار شکن (P.R.V)دستگاه‌هایی هستند که برای کاهش فشار زیاد و متغیر در ورودی، به صورت اتوماتیک یا دستی طراحی شده‌اند. وظیفه اصلی این شیرها، حفظ فشار ثابت خروجی است. به عبارت دیگر، زمانی که فشار ورودی به حد مشخصی بالا می‌رسد، شیر فشارشکن به طور خودکار باز می‌شود و بخشی از جریان را تخلیه می‌کند تا فشار را به مقدار مجاز و مطلوبی کاهش دهد. سپس، زمانی که فشار به حد مجاز برسد یا کمتر از آن شود، شیر بسته می‌شود و جریان معمولی را به خارج از سیستم اجازه می‌دهد.

فشار شکن

کاربرد شیر فشار شکن

خرید مبدل صفحه ای شیر تخلیه فشار باید در یک فشار تنظیم شده از پیش تعیین شده باز شود، ظرفیت نامی در یک فشار اضافه مشخص جریان یابد، زمانی که فشار سیستم به سطح ایمن برگشت بسته شود. همچنین خرید پمپ کف کش اورجینال با موادی درجه یک طراحی شده که با بسیاری از سیالات فرآیند از هوا و آب ساده گرفته، تا خورنده ترین مواد سازگاراست. آن­ها همچنین باید طوری طراحی شوند، که به طور ثابت و پایدار بر روی انواع سیالات و فازهای سیال عمل کنند.

وظیفه شیرهای فشار شکن

هر گاه شرایطی رخ دهد که باعث شود فشار در یک سیستم تا سطح خطرناکی افزایش یابد، شیر فشارشکن می‌تواند تنها وسیله‌ای باشد که
از خرابی فاجعه‌ بار جلوگیری کند.

بهره‌گیری از انواع شیر های فشار شکن با کاهش فشارهای ناخواسته در شبکه به مقدار زیادی از هدر رفتن سیال و یا انرژی جلوگیری خواهد کرد و
می‌‌تواند بسیاری از هزینه‌های انتقال را کاهش دهد.

 

عملکرد شیرهای فشار شکن

بر طبق کنش و واکنش میان دو نیروی متضاد مجاور یکدیگر است.

نیروی به وجود آمده از سوی سیال (فلش سبز) سبب بستن مسیر جریان می شود و
نیروی مخالف (فلش قرمز) از سوی فنر گرفته و تمایل به باز کردن مسیر جریان دارد.

هر دو نیرو با هدف خنثی سازی همدیگر وارد عمل می شوند و
به علت خاصیت واکنشی متغیر فنر که متناسب با تغییرات ورودی طراحی شده، فشار خروجی به صورت پایدار باقی خواهد ماند.

ویژگی و مشخصات این محصول

به طور کلی، شیر فشار شکن، جریان و فشار آب در شبکه های توزیع آب و خطوط انتقال را کنترل، تنظیم و کاهش می دهد. به طور معمول، در خطوط انتقال آب، به منظور جلوگیری از هدر رفتن آب و فشارهای بالا، کاهش فشار کار لوله و کاهش هزینه ها، استفاده از شیر اطمینان، بهترین راهکار و گزینه به شمار می رود. کاربرد این نمونه شیر صنعتی در شبکه های توزیع، به منظور یکنواخت کردن فشار، مدیریت کنترل فشار در سطخ شبکه و انجام ناحیه بندی فشار شبکه می باشد.

برای سفارش و خرید شیر فشار شکن، می توان از قطع ناگهانی جریان آب در خطوط لوله انتقال ناشی از بروز فشارهای بالا، به نحو مطلوب جلوگیری به عمل آورد. بر همین اساس، یکی از گزینه های کاربردی و مثمر ثمر در خطوط پمپاژ آب، استفاده از شیرهای فشار شکن آب می باشد. ناگفته نماند که شیرهای فشارشکن به عنوان ولوهای کنترلی و تنظیم کاربرد داشته و ساختار داخلی شیر برای عبور جریان سیال کاملا بهینه و مناسب می باشد. بر این اساس، شیر فشارشکن یا شیر کاهنده فشار، برای تثبیت و کاهش فشار سیال بر اساس مقدار از پیش تعیین شده، بسیار تاثیر گذار و مؤثر به شمار می رود.

 

انواع مختلف شیر فشار شکن از نظر عملکرد

  • شیر فشار شکن با عملکرد مستقیم
  • شیر فشار شکن با عملکرد پایلوت دار

مزایای استفاده از شیر فشار شکن

استفاده از شیر فشار شکن در سیستم ها، تاثیرات مثبت و مطلوبی از خود برجای می گذارد. این محصول قسمت جدانشدنی از خطوط انتقال سیالات تحت فشار می باشد. به طور معمول، این مدل شیر صنعتی از طراحی ساده و کاربردی برخوردار می باشد. نصب و راه اندازی شیرهای فشارشکن بسیار راحت و بدون دردسر صورت می گیرد. یکی از مزیت های قابل توجه شیر فشار شکن، کاهش هزینه ها و قابلیت نگهداری آسان این محصول محسوب می شود. شایان ذکر است که استفاده از ولوهای فشار شکن در سیستم های مختلف، نشتی های خارجی آن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. از دیگر مزیت های حائز اهمیت شیر فشارشکن، عدم نیاز به نیروی خارجی برای بارگذاری آن می باشد. طول عمر بالا، استحکام و مقاومت در برابر عوامل محیطی، از دیگر مزیت های قابل توجه شیر فشارشکن قلمداد می گردد.

برای تهیه وگرفتن اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید .

۰۱۳-۳۳۳۲۱۸۰۰

۰۱۳-۳۳۳۲۰۴۳۸