تاثیر جنس بدنه در انتخاب تله بخار

تاثیر جنس بدنه در انتخاب تله بخار : از اولین و پر اهیمت ترین مواردی که هنگام انتخاب تراپ به آن اهمیت داد ، جنس ساخت بدنه یک تراپ یا تله می باشد .

ماده ای که از آن استفاده می شود ، باید دربرابر حداکتز دما و فشار در قسمت تخلیه معاینات مقاوم باشد . در واقع ماندگاری و مقاومت جنس بدنه برای بالا بردن عمر تراپ حائز اهمیت می باشد .

تاثیر جنس بدنه در انتخاب تله بخار

این ماده باید تست فشار را نیز پشت سر گذاشته باشد . متریال استفاده شده در تراپ و دیگر قطعات مقوم در برابر فشار نیز ،هیچ تفاوتی با متریال استفاده شده در انواع شیر هایدیگر ندارد . چند نمونه عبارتند از :

  • چدن خاکستری یا چدن داکتیل
  • فولاد کربن
  • فولاد ضد زنگ

حداکثر فشار و دمای قابل اعمال مواد بدنه لزوما به معنای استفاده حداکثر فشار و دما در محیط عملیاتی تراپ نیست .

گاهی به این دلیل است که حداکثر فشار و دما سایر قطعات مانند واشر و سایر اجزای داخلی محدود کرد . علاوه بر این ، استاندارد های مختلف مانند DIN یا ASME می توانند بر حداکثر فشار و دمای عملیاتی مواد تراپ تاثیر بگذارند . برای مثال ؛ چدن A126دارای حداکثر فشار مجاز 13 بارگ (Psig 190 ) طبق استاندارد های DIN، اما 16 بارگ ( Psig 250 ) طبق استاندارد های  ASME  است .

تله های فولادی ضد زنگ بیشترین محبوبیت را برای استفاده در جنس بدنه تراپ ها پیدا کرده اند . به این دلیل که نگهداری از آنها نسبت به بقیه موارد آسان تر بوده و به دلیل مقاومت بالا تر از طول عمر بیشتری برخوردار است .

برای تهیه وگرفتن اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید .

۰۱۳-۳۳۳۲۱۸۰۰

۰۱۳-۳۳۳۲۰۴۳۸