فلنج های دنده ای

فلنج های دنده ای : فلنج دنده ای یا فلنج رزوه ای ، قطعه ای دیسکی شکل می باشد که با استفاده از پیچ و مهره ، لوله را به شیرآلات و شاید تجهیزات متصل کرده و اتصال آن با لوله به صورت رزوه ای است .

اگر چه این نوع فلنج ها در کلاس های فشاری متفاوت و حتی سایز های مختلف در بازار موجود می باشد ؛ اما به طور معمول از این قلج ها در سایز های کوچک استفاده می شود .

این نوع فلنج ها از داخل مطابق استاندارد دنده لوله ها ، یعنی استاندارد NPT رزوه شده اند . و فلنج بر روی لوله رزوه شده قرار میگیرد .

لازم به ذکر است ، با وجود اینکه اتصال فلنج دنده ای به وسیله رزوه است ؛ اما در صورت لزوم و برای جلوگیری از نشت از بین رزوه ها می توان پس از بستن لوله به فلنج آن هارا به هم جوش داد تا آب بندی بهتری داشته باشیم .

ویژگی های فلنج دنده ای :

با اهمیت ترین ویژگی فلنج ها و همین طور فلنج دنده ای ، نسبت به دیگر ویژگی ها ( برای مثال جوشکاری و …) امکان باز و بسته کردن آن ها به وسیله پیچ و مهره است . این ویژگی منحصر بهفرد امکان جداسازی راحت و تعمیرات قسمت های مختلف از خطوط لوله کشی را فراهم می کند .

از بین ویژگی های متنوع فلنج دنده ای ، این ویژگی که برای اتصال به  قطعات نیاز به جوشکاری ندارند ، باعث شده است تا فلنج دنده ای محبوبیت بالایی در صنعت تاسیسات داشته باشد و یکی از فلنج های کاربردی در صنایع متنوع باشد .

مزیت های فلنج دنده ای در زیر به صورت خلاصه آمده است :

فلنج های دنده ای دسترسی آسان به تمیز کاری ، بازرسی و تعمیرات را فراهم میکند .

برای تهیه وگرفتن اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید . و با ما در ارتباط باشید .

۰۱۳-۳۳۳۲۱۸۰۰

۰۱۳-۳۳۳۲۰۴۳۸