فلنج کور چیست ؟

فلنج کور چیست ؟ فلنج کور (Blind Flange ) یا همان فلنح لوله کور ، یک دیسک صفحه فولادی است که برای مسدود کردن مسیر عبور سیال در انتهی خطوط پاپینگ مورد استفاده قرار میگیرد .این نوع فلنج های نسبت به دیگر فلنج های موجود، فشار بیشتری را متحمل می شوند .

فلنج کور چیست ؟

در مکان هایی که دمای سیال و تنش یکی از فاکتور های بسیار مهم محسوب می شود ، به جای استفاده از فلنج کور BLIND از ترکیب فلنج کور و فلنج گلودار  استفاده می شود ؛ چرا که فلنج گلودار به دلیل دارا بودن گردن ، موجب کاهش فشار و بالا رفتن مقاومت می شود .

شکل ظاهری فلنج کور

همانند فلنج جوشی گلودار و یا انواع فلنج دنده ای ، فلنج کور نیز دارای سوراخ های نصب در اطراف خود است که با پیچ و مهره فولادی و حلقه های واشر آب بندیو به لوله متصل و مونتاژ میگردد.

تفاوت فلنج کور با فلنج های دیگر در این است که این فلنج ها هیچ گونه سطح بازی بذای عبور مایعات ندارند .یکی از کاربرد های فلنج کور نیز این است که زمانی که میخواهیم در وسطخط لوله را با فلنج کورکن مسدود می کنیم و به اجرای عملیات میپردازیم .

فلنج های کور معمولا در دو جنس فولادی و چدنی تولید می شود . و همچنین این نوع فلنج از کلاس 150 الی 2500 تولید ، و در کلاس های 3000 الی6000 نیز قابل ارائه می باشد .

فلنج کور کلاس 150 و فلنج کور کلاس 300 از پر مصرف ترین آنها می باشد . همچنین فلن های کور کلاس 600 ، 1500، و2500 نیز تولید می شوند که موارد استفاده کمتری دارند .

منطور از کلاس فلنج چیست

کلاس فلنج را بر اساس میزان تحمل فشار آن نام گذاری می کنند . و معمولا تا دو برابر کلاس اسمی فلنج قابلیت تحمل فشار را دارد .فلنج های کور در انتهای لوله ها بوسیله پیچ و مهره و واشر آب بندی که به آن گسکیت (gasket ) نیز گفته می شود ، نصب میگردند و باید از فلنج های دیگر فشار بیشتری را متحمل شوند .

اندازه های فلنج کور نیز بسته به سایز لوله یا اتصال مورد نطر که فلنج کور بر روی آن قرار میگیرد می تواند متفاوت باشد . این فلنج ها در سایز های 1/2 اینچ در استاندارد های در خواستی تولید و عرضه میگردد .

فلنج کور بر اساس استاندارد ابعادی ASTM B16.55 ساخته می شود .استاندارد ساخت فلنج های کور نیز از نطر ابعادی مطابق استاندارد ASTM B16.5 و از نظر شیمیایی و مواد ساخته شده مطابق استاندارد ASTM می باشد .

اتصال فلنج کور :

  1. Flange
  2. گسکت ها
  3. پیچ ها

برای تهیه وگرفتن اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید .

۰۱۳-۳۳۳۲۱۸۰۰

۰۱۳-۳۳۳۲۰۴۳۸